בלוג ומאמרים

פרויקטים חדשים בקרית מוצקין: דירה חדשה או מחודשת?

בחירת מקום המגורים עשויה להציב בפניכם דילמה, בעיקר, אם אתם גרים באותם מקומות בהם מקודמת יוזמת תמ"א 38 או פרויקטי פינוי-בינוי שונים. התשובה לשאלה: האם אתם מוכנים להיכנס לפרויקט כזה, שתאריך תחילתו ברור, אבל את תאריך סיומה, אף אחד איננו מסוגל לומר בבירור, או, שאתם מעדיפים רכישת דירה חדשה לגמרי – התשובה תלויה באינספור גורמים סובייקטיביים לחלוטין, שעל חלקם, נדבר בהמשך. מאחר וברור שלא כל האנשים הם מקשה אחת הומוגנית, ולכל אחד מאיתנו תפישות, אמונות, קשיים והעדפות משלו, לכן, התשובה לשאלה מסוג זה משתנה מאדם לאדם.

פרויקטים חדשים בקרית מוצקין – למי שמעדיף להתחיל מחדש לגמרי

ישנם אנשים, שגם אם תבטיחו להם, בסופו של תהליך, את הדירה המדהימה ביותר בעולם, הם פשוט יעדיפו להתרחק מפרויקטים כאלה. באסיפות הדיירים הם יצביעו נגד היוזמה, ובמידה והיוזמה תתקבל, הם פשוט יעדיפו להתקפל ולחפש דירה חדשה במקום אחר, כמו פרויקטים חדשים בקרית מוצקין או בבאר שבע, העיקר שלא להיאלץ לחיות בתוך אי הנוחות שפרויקט שיפוץ כזה עלול לגרום. אין מכנה משותף מיוחד לכולם, הם שונים מבחינת גילאים, מגדר, מצב משפחתי או מצב סוציו-אקונומי. המשותף לכולם הוא שהם זקוקים לפינה השקטה שלהם עכשיו, לא בעוד שנה וחצי, או מתי-שלא-יסתיים פרויקט הבניה-שיפוץ. הם גם לא היו מטריחים את עצמם למצוא דירה חדשה ואחרת ולעקור לשם, לולא היו חשים שהפרויקט הזה מחריד אותם מרבצם.

מי יודע מדוע ותמ"א, לובשת הזברה פיג'מה?

נראה כי אף אחד לא היה בוחר, מלכתחילה, לגור בתוך "בלגן" שעלול ליצור פרויקט תמ"א, אבל ישנם כאלה שרואים רחוק. אנשים כאלה אינם מתייחסים לאי הנוחות הרגעית, זו או אחרת, שיוצר עבורם השיפוץ, אלא לכיצד ייראה הבניין בעתיד, כמה יפה תהיה דירתם המחודשת, כמה מרווחת היא תהיה, וכמה הם ייהנו לגור בה. כל זה, מתוך נקודת מבט לאופק הרחוק, לעתיד, ליום שלאחר סיום הפרויקט.

מי מהם צודק?

האמת היא, שאין משמעות אובייקטיבית למי מהם צודק, מכיוון שכל אחד מהם מגיב בדרכו-הוא, וניסיון לכפות הלך מחשבה של אחד מהם על השני, במרבית המקרים, ינחל כשלון חרוץ. ברור כי אנשי ה"אשרי יושבי ביתך" שמעדיפים לנוע לכיוון דירה חדשה ולא להיאלץ להתמודד עם "אימי" התמ"א, לא יוכלו לראות את הפן החיובי שבמהלך מסוג זה, ומאידך, אלה הצופים למרחוק, לא בדיוק יבינו מה הביג דיל בקצת רעש, אבק או לכלוך, וסביר להניח שהם אף יגחכו מעט בסתר על האנשים מהסוג השני. מצד שני, מרבית בני האדם, אינם שייכים לאף אחד משני הקצוות הללו, הם מצויים באמצע הסקאלה ומנהלים מאזן כולל של רווח והפסד (שמכיל אספקטים שאינם אך ורק פיננסיים במובהק) לצורך קבלת ההחלטה. האספקטים הללו יכולים לכלול את השאלה האם לנתק את הילדים מסביבתם המוכרת, למשל, או, לעסוק בשאלת הקרבה למקום העבודה. כל אחד והקריטריונים שלו להחלטה מסוג זה.