בלוג ומאמרים

פרויקטים פינוי בינוי בתל אביב

בעלי בתים רבים בתל אביב תוהים לעצמם מהם המאפיינים הייחודיים של פרויקטים המתרחשים דווקא בעיר הזו, לרבות המרכיבים אשר יש להתחשב בהם וכו'. על כן, הכנו עבורכם מאמר אשר יספק לכם מידע כללי וראשוני על הנושא.

המאפיינים הייחודיים של תל אביב

בדומה לערים רבות במרכז, תל אביב מכילה בניינים רבים אשר מועמדים לתמ"א 38 פינוי בינוי בתל אביב ועומדים בכל התנאים הנדרשים. ניתן לומר כי בתל אביב, קיים לחץ הבנייה הרב ביותר במרכז (כידוע9 ולכן קיים ביקוש תמידי לדירות דשות, הן בכמות והן באיכות וכן, קיימים בניינים רבים אשר ממהרים להגיש בקשה להתחלת תמ"א 38.

באשר לבעלי דירות עצמם, גם  אם לא מדובר בהשכרה, תמ"א 38 פינוי בינוי בתל אביב נחשבת למומלצת במיוחד שכן היא וודאי תעלה את ערך הדירות ממשית, בייחוד בתל אביב. על כן, קיים פחות צורך "לדאוג" לזמן אשר בו הבניין יפונה ויבנה מחדש וכמובן, כאשר לוקחים בחשבון כי דירות רבות בת"א מושכרות, וודאי קל יותר לפנות אותן לטובת הפרויקט. ניתן גם לארגן בקלות יחסית את בעלי הדירות, במידה ורוב הדירות אכן מושכרות – עניין המאפיין את ת"א.

מה עוד חשוב לדעת במקרה שרוצים להתחיל תמ"א 38 בבניין?

יש לפנות לחברה אמינה, ומוקדם ככל הניתן. במידה ותמתינו, ייתכן שהמחירים יעלו מטבע הדברים, אולם ייתכן גם כי מצב הבניין יורע עוד יותר, דבר אשר ללא ספק יגרום לעליית מחירים או לחוסר נוחות מצדכם. כאשר אתם באים לבחור את החברה עצמה, זכרו לבקש הוכחות מוצקות לניסיון וליכולת שלהם לבצע את הפרויקט בבניין שלכם. במילים אחרות, אל תסתפקו במחיר זול והבטחות ללוח זמנים קצר יחסית. זכרו, כי חברה אמינה, תיתן לכם הערכות ריאליות ואמתיות.

ובהקשר ש לפינוי בינוי בתל אביב בפרט

בחרו בחברה אשר לה ניסיון דווקא במרכז ובפרט, בתל אביב. הבירוקרטיה של תל אביב היא וודאי שונה מן הבירוקרטיה של רחובות למשל, וכן הלאה. אל תתביישו לשאול שאלות, לברר דברים עצמאית בעירייה וכו'.

לסיכום, פרויקט תמ"א 38 בתל אביב עשוי להיות קל יחסית למקומות אחרים, בשל שלל המאפיינים הייחודיים לעיר שהזכרנו לעיל, אך גם הפחות ייחודיים. בכל אופן, אין ספק כי מדובר בצעד משתלם. אגב, גם אם פינוי בינוי בתל אביב לא אושר, תולכו לבדוק את האופציה השנייה של תמ"א 38 בדמות חיזוק פני הבניין ושיפורו, אשר גם יעלו את ערך הדירות עצמן. העיקר – לא לשכוח לפנות לחברה טובה ומיומנת שתבצע את הפרויקט!