בלוג ומאמרים

פרויקט פינוי בינוי

ההגדרה של פינוי בינוי היא פשוטה – הורסים מבנים קיימים ישנים המהווים סכנה מבחינה בטיחותית ותחתם בונים בניינים חדשים או מגדלים רבי קומות. פרויקט פינוי בינוי נועד כדי לשפר את פני העיר ולעלות לדיירים את איכות החיים ונראה כי כולם יוצאים נשכרים מפרויקטים אלו, הרי בסופו של דבר הפרויקטים הם נחשקים במקומות רבים ברחבי הארץ וכבר אלפי דיירים בכל רחבי הארץ נהנים מדיור משופר הכולל איכות חיים גבוהה יותר מכפי שהיה להם לפני.

נפרט את היתרונות של הצדדים בתהליך פרויקט פינוי בינוי

היתרונות של הדיירים – הדיירים מוכרים לקבלן או היזם זכויות לבנות דירות חדשות, הרי לרוב מדובר על בניינים ישנים בני קומות בודדות, כך שהם מקבלים דירה גדולה יותר, מעליות, חנייה מסודרת, מרפסת שמש, ממד, מערכות אורבניות מתקדמות, בנייה משופרת, תשלום שכירות בזמן הבנייה ועוד. יוצא מכך שהדיירים לא משקיעים כספים, רק אי נוחות זמנית שבסופה הם נהנים מדיור משופר ואיכות חיים גבוהה.

היתרונות של הרשות מקומית – מהלך פרויקט פינוי בינוי והקמת הבניינים החדשים, משפרים גם את סביבת הבנייה במערכות אורבניות חדשניות כגון – כבישים, מדרכות, תשתיות מים וביוב, כיכרות, גינות ציבוריות, בתי ספר ובכלל משפרים את פני העיר.

היתרונות של הקבלן או היזם המבצע – הקבלן המבצע מקבל זכות לבנות דירות נוספות בפרויקט החדש ולאחר מכן למכור אותן לכל המרבה במחיר, כך שהוא יוצא מורווח מהפרויקט שהשקיע בו כספים רבים. כמו כן, רשויות מקומיות מעודדות פרויקטים של פינוי בינוי ומעניקות ליזמים הטבות מס שונות ותהליכי ביורוקרטיה נוחים יותר, על מנת לעודד את התחדשות העירונית.

הקשיים במהלך תכנית פרויקט פינוי בינוי

ישנם קשיים רבים העלולים להתרחש במהלך פרויקט פינוי בינוי, כאשר הקושי הבולט הוא – פינוי דיירים סרבנים, שהם לרוב קשישים המעוניינים להמשיך לגור בביתם ולא לעבור לדיור זמני. אולם, כיום יש צורך של הסכמה מצד 75% מכלל הדיירים בבניין או במתחם כדי להתחיל בתהליך, דבר המסייע לקדם את הפרויקטים. מצד שני, כאשר לא מגיעים ל 75% הסכמה, נוצרת בעיה ופרויקטים עלולים להיתקע.