בלוג ומאמרים

שיפוץ וחיזוק מבנים

שיפוץ וחיזוק מבנים הוא אחד התחומים המוכרים לנו היטב מתחום תמ"א 38 והתחדשות עירונית אשר מטרתם לחזק מבנים שאינם עומדים בתקני הבטיחות ומהווים סכנה במקרה של רעידת אדמה ובכלל. הזכות לביצוע תמ"א 38 ניתנת לבתים אשר נבנו טרם שנת 1980, שאז לא היו תקנות וחוקים לבניית המבנים בצורה חזקה שיעמדו בפני רעידות אדמה, ולכן חיזוק המבנים מקנה לדיירים זכויות רבות ובניהם גם שיפוץ וחיזוק המבנה. בתהליך זה הדיירים מוכרים ליזם זכות לבניית דירות נוספות, ומקבלים בתמורה זכויות רבות שסוכמו בתחילת הפרויקט כמו – מעלית, חנייה, מרפסת שמש, ממ"ד, שיפוץ חזיתי של המבנה, חיזוק תשתיות ועוד.

אומנם הזכות לקבל את הטבת חיזוק המבנים נתונה רק לבניין שתוכנן או נבנה טרם שנת 1980, אולם נראה כי דיירים רבים מבינים את המשמעות של שיפוץ וחיזוק המבנים ומבצעים זאת גם בצורה עצמאים על מנת לקבל מבנה בטיחותי ויפה מבחינה חיצונית. השיפוץ לא רק מקנה להם שקט ובטחון מפני סכנות, אלא יכול להעלות את ערך הנכס שלהם, שהרי בניין מוזנח מן הסתם יוריד את ערך הדירה ולא יאפשר מגורים איכותיים עבור הדיירים.

מה כולל שירות שיפוץ וחיזוק מבנים?

חיזוק מפני רעידת אדמה – כיום יש חוקים ותקנות ברורים לגבי עמידות של מבנים מפני רעידת אדמה, ולכן חיזוק המבנה כולל חיזוק של שלד הבניין על פי תקנות החוק.

שיפוץ חזיתי של הבניין – הגשם, הלחות, השמש ובכלל פגעי מזג האוויר פוגעים רבות בצד האסתטי של המבנה, ולכן שיפוץ חיצוני של המבנה יוכל להקנות לו מראה עיצוב חדש וגם חיפוי של המבנה כלפי חוץ מפני חדירת מים ולחות.

שיפוץ וסידור תשתיות – עם השנים התשתיות הולכות ונהרסות ויכול להיות נזרי צנרת רבים או נזקים שונים עקב תשתיות ישנות, ולכן שיפוץ המבנה יוכל לטפל בליקויים הרבים שנוצרו עם השנים בתשתיות של המבנה.

את שירות זה מומלץ לבצע רק על ידי חברות המתמחות בשיפוץ וחיזוק מבנים, על מנת לקבל תוצאות טובות. כמו כן, חשוב לבחור בצורה נכונה את החברה ולהתייחס לניסיונה בתחום, לעבודות קודמות שהחברה בצעה, לבחון את העליות ולבצע השוואות מחירים וכמובן לדוק היטב את חוזה העבודה מול גורמים משפטיים. כלל פרמטרים אלו יאפשרו לכם לקבל עבודה מקצועית לשביעות רצון כלל הדיירים.