בלוג ומאמרים

תוספות בניה על הגג

כחלק מתהליך שיפוץ של בית הנמצא בקומה הגבוהה, רבים מעדיפים לבנות תוספות בניה על הגג כדי להרחיב את חלל הבית ולאפשר להם ליהנות ממבנה גדול בעל ערך רב יותר. זכות זאת נתונה לדיירים המתגוררים בקומה אחרונה, אולם יש צורך לקבל את כל ההיתרים לכך מהרשויות המקומיות טרם תחילת התהליך. כמו כן, הבירוקרטיה למתן היתר בנייה היא איננה פשוטה, ולכן יש צורך להיעזר בבעל מקצוע המכיר היטב את החוקים שיוכל לסייע להם להוציא את כל האישורים במהירות רבה. כמו כן, יש צורך להגיש בשלבים מסוימים תכניות מסודרות ולכן יש צורך לערב אדריכלים והנדסאים בתהליך.

הרפורמה החדשה בעניין תוספת על הגג

בעקבות הרפורמה החדשה בעניים תוספות בניה על הגג, קיבלו לאחרונה בעלי דירות הפנטהאוז הטבע מיוחדת מהמדינה, והיא האפשרות להוספת חדר על הגג הבית בשטח של עד 40 מ"ר. התוספת המדוברת הינה כפופה לתב"ע של הגוש והחלקה, והחוק דורש במקרה זה שגג הנכס יהיה גג פרטי הרשום בטאבו על שם הדיירים. ההליך עצמו מתאים למעשה לכל דייר שיש ברשותו דירת גג, אולם חשוב לדעת כי כל מקרה הוא לגופו ולהתייעץ על אדריכל או מומחה גגות רעפים טרם תחילת הפרויקט כדי שיאשר כי השח עומד בתנאים מבחינת חוקים ותקנות ומבחינה בטיחותית.

הנוהל בהגשת היתר בנייה לתוספות בניה על גג

על מנת קבל את היתר הבנייה על מנת לבנות את התוספת, יש צורך לעבור אישור של הרשויות בדיוק כמו כל אדם מהישוב המעוניין להרחיב את המבנה שלו. מדובר בתחנות הרגילות הכוללות את הרשויות המוניציפליות המשתנות מרשות לרשות. רק לאחר קבלת כל האישורים הרלוונטיים ניתן להתחיל בבנייה וליהנות מבת מרווח יותר, שזהו פתרון נהדר עבור אנשים רבים המעוניינים בבית גדול יותר.

את התוספות בנייה על הגג יש לבצע בעזרת קבלן או יזם המתמחה בתוספות אלה, אולם יש לתכנן מראש ולשרטט את המבנה בדיוק כפי שהייתם רוצים ובכל לנצל את השטח על הגג בצורה נכונה מבחינת חלוקת השטח לחדרים ואפילו לזכות במרפסת שמש קטנה שתאפשר לכם לנוח בה מתלאות היום.

חזרה לעמוד הבית לחץ כאן