בלוג ומאמרים

דירה להשקעה במרכז

המצב הרגיש במשק והריבית האפסית על השקעות בבנקים מביאים משקיעים רבים לחשוב על אופציות רווחיות ובטוחות יותר שיניבו להם תשואות גבוהות. כאשר מדברים על רווחיו גבוהה מצד המשקיעים, מדברים כמובן על השקעות נדל"ן, שהרי הן בטוחות יותר ומאפשרות רווחים בין דמי השכירות ואף אפשרות לאחר כמה שנים למכור את הנכס וליהנות מאקזיט מצוין. דירה להשקעה במרכז היא ללא ספק אחת האפשרויות הנהדרות עבור משקיעים המעוניינים ליהנות מתשואה בטוחה במהלך החזקת הנכס ואף לאקזיט לאחר כמה שנים, הרי מחירי שכירויות במרכז גבוהים יחסית לערים אחרות ובועת הנדל"ן עולה ובכך מחיר הנכס יכול להיות שווה הרבה יותר לאחר כמה שנים טובות.

כל הסיבות לרכוש דירה להשקעה במרכז

תשואות גבוהות והשבחת הנכס

בעשור האחרון נראה כי השקעה בנדל"ן במרכז הניבה עבור משקיעים תשואות גבוהות בטוחות בממוצע של בין 3% ל- 7% תשואה, שזהו נתון גבוה ביחס לכל אפיק השקעה אחר. מחירי השכירויות עולים ובעיקר באזורים טובים בתל אביב או במרכז הארץ באזורים נוספים, מה שמאשר תשואה גבוהה יותר המתרחשת באופן אוטומטי.

השבחת הנכס אף היא פרמטר משמעותי בעת ההשקעה שיכולה להביא לידי תשואות גבוהות בהרבה יותר, הרי אם ניקח את העובדה כי בבניינים רבים באזור המרכז מבצעים פרויקטים התחדשות עירונית כגון תמ"א 38 ופרויקטיי פינוי בינוי, נראה כי אלה יכלים להשביח את התשואות לטווח זמן ארוך, הן מבחינת קבלת תשואה גבוהה יותר בגין הנכס והן מבחינת מכירתו בעתיד.

עידוד הבנקים בהשקעות נדל"ן

בנוסף לעניים של התשואות הגבוהות ואפשרות השבחת ההשקעה, נראה כי גם הבנקים מעודדים משקיעים לרכוש דירה להשקעה במרכז על ידי מתן הלוואות ומשכנתאות של למעלה מ- 60% מגובה ההשקעה, שזהו פרמטר מצוין עבור המשקיעים. הסיבות לעידו של הבנקים הן ברורות, שוק הנדל"ן חזק בארץ, הבנק שומר על כספו בכך שהוא משעבד את הנכס לטובת הדירה המושקעת, ולכן בטוח יותר עבור בנקים לחלק הלוואות עבור דירות משועבדות ביחס למתן הלוואות לצרכים אחרים שהם פחות בטוחים עבור הבנקים ובכך הבנק נהנה מהריביות המשולמות בכל חודש ודאת בביטחון מלא.

חזרה לעמוד הבית לחץ כאן