בלוג ומאמרים

תמ"א 38 תל אביב

גרים בתל אביב? בעלי דירות בתל אביב? מעוניינים לערוך תמ"א  38 בתל אביב בבניין? הגעתם למאמר הנכון! קראו עוד על תמ"א 38 תל אביב באופן כללי ועל הפוטנציאל החיובי שיש לת"א דווקא בנושא התמ"א.

קצת על תמ"א 38 תל אביב

כידוע, העיר תל אביב עוברת תהליך של התחדשות עירונית אשר בין השאר, מתבטא בשיפוץ ושיפור ואף פינוי בניינים ובנייה של חדשים. תמ"א 38 היא שם כללי לתקנות רבות אשר תפקידן הוא בכלל להגן על הבניינים מפני סכנת הנפילההפגיעה במצב של רעידות אדמה (משום שישראל נחשבת למדינה השוכנת באזור הנמצא בסיכון לרעידות). מבחינת מה שמאפשרת התמ"א, ניתן לראות כמה עיקריות (ומשמעותיות!), כגון: בניית דירות חדשות, הקמת קומות חדשות, הקמת קומה חלקית, הרחבת הדירות הקיימות ועוד. כמובן שלכל הרחבהבניה קיימים תנאים מסוימים ומטבע הדברים, אין לנו מספיק מקום כדי להרחיב עליהם.

תמא 38 תל אביב: מה צריך לקחת בחשבון?

ניתן להניח כי בתל אביב קיים לחץ גבוה יותר מאזורים אחרים בארץ לביצוע פרויקטים כאלה. על כן, אל תחששו להציע אותו בישיבות ועד ואף עצמאית. כמו שאתם וודאי מבינים, עליית ערך הדירות מפרויקט כזה בתל אביב היא אף משמעותית יותר מבניינים אחרים במרכז, משום שנו טוב, מדובר בתל אביב.

עניין אשר עשוי להקל עליכם הוא מציאת שוכרים תוך כדי התהליך ואף פינוי אחרים במידה וצריך. אין הכוונה להפרת חוזה חלילה, אך לאחר גמר החוזה, וודאי לא תתקשט למצוא שוכרים צעירים אשר ישמחו למצוא דירה זולה בתל אביב. אם מדובר באזור של משפחות המצב עשוי להיות מעט שונה, אז בכל מקרה קחו זאת בחשבון.

בנוסף, יש להיעזר בחברה אשר מתמחה דווקא בתל אביב, או בפרוייקטים דומים באזור. זכרו, כי פרויקט תמ"א 38 בתל אביב אינו כולל רק בניה ושיפוץ טכני, אלא דם התעסקות לא מעטה עם הרשויות, פקידים ועוד. אגב, שימו לב כי החברה שבחרתם לא מתנערת מן העבודה הזו, שכן אתם כאנשים פרטיים וודאי לא תדעו אילו אישורים להגיש וכד'.

ובקשר לחברה עצמה

כאשר תבואו לבחור את החברה שתבצע עבורכם את הפרויקט, הקפידו לערוך מחקר מעמיק אודות כלל מרכיבי הפרויקט, המחיר שלהם, הניסיון של החברה בביצועם וכו'. אל תתעצלו בשלב הזה, שכן קיימות לא מעט נפילות של דיירים, דבר אשר ממנו אתם מאוד רוצים להימנע מן הסתם.

לסיכום, פרויקט תמ"א 38 תל אביב היא אחלה דרך לחזק את יסודות הבניין ותוך כדי להעלות את ערך הדירות. זכרו לעשות זאת באופן שקול וחכם.

המאמר באדיבות, ידר החזקות בע"מ.